duminică, 10 iunie 2012

VINDECAREA SUFLETULUI PRIN ARTA

http://ro.netlog.com/go/explore/videos/videoid=ro-3143852&source=widget

Încă de când suntem mici copii, sufletul nostru, la fel ca şi trupul, începe să se acopere de răni mai mici sau mai mari produse de interacţiunea cu cei din jur. Unele din aceste răni se videcă odată cu trecerea timpului, altele însă rămân infectate şi ne dor ori de câte ori sunt atinse.
Dacă avem o rană pe corpul fizic mergem la doctor şi acesta le redeschide cu bisturiul, le va curăţa, le va trata cu un remediu şi, păstrându-le curate, în cele din urmă aceste răni se vor vindeca. Probabil că redeschiderea acestor răni o să ne doară, dar important este că în final ne vom elibera de boală. Pentru rănile sufletului bisturiul se numeşte adevăr. Rănile sufletului sunt acoperite de negare, de minciuni pe care le-am inventat pentru a ne proteja aceste răni. Dacă vom privi însă aceste răni prin ochii adevărului aceste răni se vor vindeca.
Putem începe prin a practica adevărul cu noi înşine. Atunci când eşti sincer cu tine însuţi, începi să vezi lucrurile aşa cum sunt, nu aşa cum ai vrea să fie.
După ce am deschis rana, acum trebuie să o curăţim, dar cum? Foarte simplu, folosind iertarea. Iertarea este panaceul pentru toate rănile sufletului nostru. Este necesar să-l iertăm pe cel care ne-a rănit oricât de gravă ni s-ar părea greşeala pe care acesta a făcut-o. Trebuie să-l iertăm chiar dacă nu merită, nu de dragul lui ci de dragul nostru pentru că nu merită să suferim ori de câte ori ne amintim de ce ne-a făcut. Iertarea este un act de iubire de sine. Eliberarea tensiunilor prin violenţă, mânie nu este decit o soluţie temporară, aşa că alegeţi iertarea. Nu se poate vorbi despre iertare decât atunci când întâlnindu-te cu cel care te-a rănit sau auzindu-i numele nu simţi nimic faţă de el, nu ai nici o reacţie emoţională.Evident o cicatrice tot va mai rămâne, sub forma amintirii a tot ceea ce s-a întâmplat, dar după ce rana s-a vindecat, durerea provocată de ea dispare. Marea problemă în calea iertării este orgoliul. Noi învăţăm de fapt să suferim doar pentru a-i pedepsi pe cei care au abuzat de noi. Ne comportăm ca nişte copii mici plini de toane care solicită atenţia celor din jur. Începeţi practica iertării. Chiar dacă la început va fi greu, mai târziu va deveni o obişnuinţă. Trebuie să ne iertăm şi pe noi înşine pentru tot ceea ce am făcut de-a lungul vieţii.
Rănile odată vindecate, trebuie să folosim acum un remediu pentru a accelera vindecarea. Acest remediu este iubirea. Singurul remediu este iubirea neconditionaţă: trebuie să ne iubim pe noi, prietenii, duşmanii. Procesul începe cu iubirea de sine. Singurul fel prin care putem fi cu adevărat fericiţi este iubirea pe care o emanăm. Să începem să ne acceptăm şi să ne iubim aşa cum suntem. În acest fel îi vom putea accepta mai usor şi pe cei din jurul nostru.
Această metodă pentru vindecarea sufletului ne-a fost dată de Iisus, de Budha, de Krishna… Toţi marii maeştri au ajuns la aceleaşi concluzii şi ne-au dat aceleaşi lecţii. Dacă am devenit conştienţi că sufletul nostru este bolnav, atunci procesul de vindecare deja a început.

Hac,eu cu cine votez-cetateanul turmentat


Cetateanul turmentat, reprezentantul omului simplu, al alegatorului care nu are ambitii, este mereu ametit si confuz pentru ca tot ceea ce se intampla in zona politicului este neclar si incoerent. El gaseste scrisoarea de amor pe care o pierduse Zoe Trahanache si, pentru ca fusese postas, intentia lui este de a duce scrisoarea "andrisantului", dar nu este nici el un cetatean tocmai cinstit, pentru ca mai intai o citeste sub felinar.



Comicul de caracter compune structura morala, care reiese, in mod indirect, din atitudinea, faptele si vorbele cetateanului, iar in mod direct din didascalii sau din relatia cu celelalte personaje. Ca "apropitar" (proprietar de bunuri, cu drept de vot - n.n.), adica platitor de impozite, cetateanul are drept de vot si este mandru ca-l cunoaste "conul Zaharia de la 11 fevruarie". Aluzia personajuiui se refera la faptui ca la 11 februarie 1866 a avut loc inlaturarea domnitorului Alexandru Ioan Cuza printr-o lovitura de stat, iar el fusese atunci de aceeasi parte a baricadei cu Trahanache, de aceea se simte foarte apropiat de acesta.
Cetateanul este vicios, fiind mereu beat si asteapta sa" fie dirijat, pentru ca el nu are nicio opinie, "apoi, daca-i pe pofta, eu nu poftesc pe nimeni".



Atunci cand insista sa i se raspunda la intrebarea: "eu cu cine votez?", prefectul, dezgustat de mirosul de alcool al cetateanului, ii raspunde, sarcastic, sa-i dea votul "lui onorabilul d. Catavencu... Pentru asa alegator, mai bun ales nici ca se putea...". Reactia cetateanului este de data aceasta sovaitoare: "Nu e vorba, tinem la d.Nae Catavencu... e din Sotietate... dar vorba e, eu alegator... eu... (sughite) apropitar, eu pentru cine votez?". Retinerea evidenta a cetateanului de a-l vota pe Catavencu este motivata de faptui ca avocatul este fondatorul "Societatii Enciclopedice Cooperative «Aurora Economica Romana» si liderul partidului de opozitie din care fac parte institutorii Ionescu si Popescu, "dascalimea", adica cetateni care traiesc din salarii, care nu sunt "apropitari" si nici nu au merite istorice, ca Trahanache, care se implicase in evenimente importante ca cel cu abdicarea lui Cuza.



Abureala Cetateanului este sugestiva nu pentru ca este bautor, ci pentru ca toata viata politica a vremii il ameţeşte pe omul de rand, care se si simte agresat de aceasta, "nu ma-mpinge, c-ametesc", "nu ma zgudui!".
Este o fire lenesa, comoda, gasindu-si scuze superficiale, "da-i cu bere, da-i cu vin, da-i cu vin, da-i cu bere", pentru a se disculpa de pierderea scrisorii. Replica cea mai sugestiva pentru caracterul sau labil si pentru lipsa de opinie a devenit memorabila: "Eu cu cine votez?", iar pentru ca Zoe il lamureste, voteaza disciplinat cu cine i s-a indicat, apoi bea "in sanatatea coanii Joitichii ca e dama buna!". Cetateanul turmentat este cel care creeaza un comic de situatie remarcabil, prin gasirea, pierderea si inapoierea scrisorii de amor, cel care provoaca intriga actiunii, dar si cel care aplaneaza conflictul in finalul piesei. El apare in momentele cele mai nepotrivite, enerveaza pe toata lumea cu prezenta lui, este dispretuit tocmai de clasa politica, desi este reprezentantul electoratului care urma sa se prezinte la vot pentru a-si desemna alesul in Camera Deputatilor.



Cetateanul turmentat nu are nume, el este alegatorul anonim, bulversat de campania electorala confuza pentru omul de rand, care simte nevoia sa fie indrumat de catre cineva, crede el, priceput la politica, de aceea intrebarea "Eu pentru cine votez?" devine obsedanta si a facut cariera pana in zilele noastre.
In comediile sale, I.L.Caragiale ramane fidel propriei conceptii, conform careia cuvantul este cea mai sincera exprimare a gandirii, riscul cel mai mare prin care se poate demasca prostia, incultura, demagogia si fariseismul: "Niciodata gandirea n-are alt vrajmas mai cumplit decat vorba, cand aceasta nu-i vorba supusa si credincioasa, nimic nu arde pe ticalosi mai mult ca rasul".



Eu sunt ferm convins ca toata aceasta stare de "abureala","mahmureala" este intentionat intretinuta,nimeni nu are interes sa educe masele.Un popor poate fi mai usor manipulat cu cat constiinta de masa este redusa.
Votati,exercitati-va acest drept,apoi aveti tot dreptul de a iesi sa va cereti drepturile.

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog