duminică, 22 noiembrie 2015

Socrate




  • In Grecia antica, Socrate (469-399 i. Hr.) era foarte cunoscut pentru intelepciunea lui..

    Intr-o zi, el s-a intalnit intamplator cu cineva, care i-a spus:

    "Socrate, stii ce-am auzit tocmai acum despre unul dintre cunoscutii tai?"

    "Stai o clipa", replica Socrate. "Inainte sa-mi spui, as vrea sa treci print-un mic test, numit Testul celor trei."

    "Testul celor trei?"

    "Da", a continuat Socrate. "Inainte sa-mi vorbesti despre cunoscutul meu, sa stam testam ce ai de gand sa-mi spui. Primul test este cel adevarului. Esti absolut sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?"

    "Nu," spuse omul. "De fapt doar am auzit doar."

    "In regula", zise Socrate. "Asadar, in realitate, tu nu stii daca este adevarat sau nu.
    Acum, sa incercam testul al doilea, cel al binelui. Ceea ce vrei sa-mi spui despre cunoscutul meu, este ceva de bine?"

    "Nu, dimpotriva.. ."

    "Deci", a continuat Socrate, "vrei sa-mi spui ceva rau despre el, cu toate ca nu esti sigur ca este adevarat?"
    Omul a dat din umeri, putin stanjenit si Socrate a continuat.

    "Exista o a treia proba - filtrul utilitatii. Ceea ce vrei sa-mi spui despre el, imi este de folos?"

    "Nu, nu chiar..."

    "Ei bine", a conchis Socrate, "daca ceea ce vrei sa-mi spui nu stii daca e adevarat, nici de bine, nici macar de folos, atunci, de ce sa-mi spui?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog