vineri, 17 iunie 2022

De la slugă în Banat la Mitropolit al Banatului

Ioan Selejan Mitropolitul Banatului
„Îmi pare rău că nu am reținut locul unde tatăl meu a fost slugă în Banat. M-aș fi dus cu pioșenie și demnitate acolo. Am fost și eu slugă în Banat, ani de zile nu am venit acasă și vă mărturisesc că tatăl meu nu știa de mine, pierdusem legătura oarecum… El era prin țară. Când am intrat la Teologie, la Sibiu, mai întâi a venit mama și m-a vizitat, nu a crezut că am intrat. Și apoi, în ianuarie, când au tăiat ceva din curte, mama i-a spus tatei și mi-a adus ceva din cele pregătite. L-am așteptat pe tata în gară, trebuia să vină cu trenul de cinci dimineața. Am stat până au coborât toți oamenii din tren pe peron și nu l-am văzut pe tata. Speram să vină cu trenul următor. Am rămas până la ora 7 pe peron. Pe la 7 am intrat în sala de așteptare, nu l-am văzut pe tata…și la un moment dat eram foarte, foarte aproape pe un coridor.
M-a întrebat: „Pruncule, tu ești?” Și-a tras căciula de pe frunte și l-am sărutat pe tata…Amândoi am fost slugi în Banat … Și apoi am ajuns mitropolit de Banat. De la slugă, la mitropolit… De aceea am fost primit azi la Școala Nicolae Popoviciu, o spun și aici, am spus-o și acolo, este bine că vă îngrijiți de copiii dumneavoastră, să aibă pâine, să aibă hăinuțe, să aibă cele de trebuință. Dar iubiți părinți, îngrijiți-vă de mintea copiilor dumneavoastră! Lăsați harul lui Dumnezeu să le sfințească mintea că este mare focul păcatului din lume și pierim ca neam de nu vom avea nimic sfințit de harul Duhului Sfânt, de Dumnezeu. Din nefericire, bate un vânt al pustiirii peste Carpați. Se miră cei din Vest că știu că suntem creștini-ortodocși, apropiați de biserică, și în România se fac mai multe avorturi decât în țările din Vest”, a spus înalta față bisericească la Beiuș.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog