sâmbătă, 27 decembrie 2014

BALADA PUIULUI DE CERB!

  • BALADA PUIULUI DE CERB!


    AUTOR NECUNOSCUT

    A fost odata intr-o padure,
    un mos batran cu baba lui
    traiau saraci ca vai de lume,
    in adancimea codrului.

    Mosneagul nu mai vrea nimica
    el numai moartea si-o dorea,
    dar baba ar fi vrut sa aiba
    un suflet tanar langa ea.

    "Sa fie un copil cuminte,
    un suflet tanar, asta voi,
    c-as vrea si eu s-aud cum sufla
    si-o alta viata langa noi"

    Asa ofta sarmana baba,
    dar mosul nu mai vrea nimic.
    "ce-mi trebuie o grija noua?
    sunt prea batran si prea calic!"

    Dar Cerul s-a-ndurat de baba
    si-un pui de cerb i-a daruit,
    un pui de cerb cu stea in frunte,
    gonit din codru si ranit.

    Si intr-o zi trecu pe-acolo
    feciorul unui imparat,
    cu cete de curteni cu arcuri,
    si cu ogarii l-au vanat.

    "-Da-mi mie cerbul tau batrane,
    ca-ti dau pe el tot ce doresti!"
    "-nu! nu pot; de chiar mi-ai da pe dansul,
    comorile imparatesti!"

    "-Te duc la curtea mea mosnege,
    cu baba ta; va fac boieri!
    da-mi cerbul tau cu stea in frunte,
    si-ti dau si cinste si averi!"

    "-Nu-mi trebuie averi, nici cinste,
    sunt prea batran sa le primesc.
    dar, daca vrea sa vina cerbul,
    eu bucuros ti-l daruesc!"

    Atunci, minune fara seama;
    si-ntreaga lume ce vazu?
    vazu cum cerbul da din coarne,
    de parca-ar spune:"-nu vreau, nu!"

    "-Nu vreau sa fiu la curtea voastra,
    deodata cerbul a grait,
    tu, ma doresti ca pe-o podoaba
    ei sufletul mi l-au voit.

    Am fost ranit la vanatoare,
    ei ranile mi-au vindecat,
    si in onoarea curtii tale
    m-as simte tare-ncatusat.

    La curtea ta as fi o fiara,
    o jucarie pentru pusti.
    in viata lor sunt o lumina,
    pe care tu n-ai s-o orbesti.!

    Pleca pe ganduri vanatorul,
    si se gandi ca nu-i de-ajuns
    vesnic sa fii temut si tare,



    de maretia ta patruns.

    Mai trebuie sa ai si-un suflet
    cinstit si bland si iertator ,
    de vrei sa fii iubit de oameni,
    si de podoaba codrilor

http://ro.netlog.com/stefy_M07/blog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog