joi, 25 martie 2021

.. INVENTII BABESTI ...


   Legat de ziua de Blagovestenie, in popor i se mai spune pe alocuri, “Ziua Cucului”, s-au dezvoltat o serie de credinte, obiceiuri si practici aflate sub semnul „prezicerii” norocului, a rodului pomilor fructiferi, a vremii etc.

   Astfel, o marturie a unui taran roman consemnată de Simion Florea Marian, in lucrarea “Sarbatorile la romani”, specifica: „Blagovestenia o asteapta oamenii cu mare bucurie ca sa auda cucul cantand. Cucul canta de la Buna Vestire pana la Sfantul Petru avea multe misiuni de indeplinit; el trebuia sa ne spună viitorul sau sa ne aducă stiri despre iubitii si iubitele noastre”. Toti oamenii satului asteaptau sa auda cucul cantand insa era nevoie sa indeplineasca trei conditii: sa aiba banii la ei, sa nu fie flamanzi si sa nu fie suparati. Cand il auzeau pentru prima oara cantand, atunci il intreabau: „Cucule, Puiucule! Cati ani imi vei darui, Pana ce eu voi muri?” Flacaii si fetele tinere adaugau: „Cucule, Voinicule! Cati ani îmi vei da, Pan’ m-oi insura (marita)?”

   Apoi, fiecare cantat al cucului se numara ca insemnand un an. In conceptia celor mai multi romani, Cucul canta de la Buna Vestire pana la Sanziene sau San Petru, cand se ineaca cu orz si nu mai poate canta, prefacandu-se in uliu si ramanand astfel pana la Buna Vestire viitoare.

   Bucuria mea, nu putem crede cele de mai sus: DE LA BABEEE CITIREEE!!!

 NEINTELEPCIUNEEE!!! SA NU LUATI A MINTEEE!!! 

De blagovestenie, am auzit dar de ZIUA CUCULUI, nu am auzit! De cand stie Cucul viitorul cuiva, fiindca, prestiinta are Dumnezeu. Cum ne aduce Cucul "stiri despre iubiti sau despre iubite?" Ni le aduce în scrisori, ni le comunica verbal??? 

Aceasta incantatie: "Cucule, puiucule, Cati ani imi vei darui, Pana ce eu voi muri?" Asta este incantatie de vrajitoare, minciuna, fiindca, doar Dumnezeu stie cand vom muri, unde vom muri si cum vom muri! Auziti ce aiureala: "Fiecare cantat al cucului se numara ca insemnand un an". Si daca Cucul uita sa se mai opreasca si canta de 200 de ori, asta inseamna ca ma insor peste atatia ani??? Atunci sunt mort demult, sunt “oale si ulcele”, adica, pamant! Si o maaaare minciuna: "Cucul canta de la Buna Vestire pana la Sfantul Petru, cand, se inneaca cu orz, și nu mai poate canta prefacandu-se in uliu, ramanand asa pana la Buna Vestire viitoare.

    Cine are minte, sa ia aminte, sa nu se lase inselat cu cele de mai sus mincinoase cuvinte! 

                                                                                                                           Amin si Aliluia!

                                                                                                                                Preot Ioan 🛎.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog