miercuri, 17 mai 2023

Lingăul

Interesul poartă fesul,zice-un vechi proverb stăbun
Iar când ai căruța plină,ești cel mai fericit român
Ajutor când dai la altul,vaca pe loc i-a fătat
Dar când ceri și tu la fel,vaca lui i-a înțărcat

Du-te vreme,vino vreme,toate vrei să le-nțelegi
Din ale omului purtări,pe care să le alegi ?
Pe cine n-ai lăsat să moară,nu te lasă să trăiești
De cel pe care-ai ajutat,trebuie-acum să te ferești

Când omul este în treabă,toți lingăii îl întreabă
Când nevoie au de el,îl pupă și îl dezmieardă
Dar cînd nu mai este-n treabă,nici în seamă nu-l mai bagă
Ajutorul ce-au primit,ipocriti și inumani,cu nesimtire îl neagă

Lingăul îi plin de grandoare,numai lapte,numai miere
Cînd te laudă și linge,limba lui nu varsă fiere
Nici nu bănuiești otrava care-n inimă-i mocnește
Ca să-și facă interesul,el smerit se căciulește

Vorbe dulci și înmiite,de la el auzi în valuri
Niciodată nu-i zgârcit în vorbe cu a lor daruri
Laude-ți face grămadă și ți le aduce-n turmă
Nici nu bănuiești atunci,gândul lui până la urmă

Lauda-i curge ritmat, și se-nclină,se apleacă
Și-n smerenie cadențată,vrea pe sine să se-ntreacă
Nici-un semn nu îl trădează,n-are-n ochi pic de roșeață
Doar zâmbetul de satană stă ascuns în a lui față

Dar când treaba și-a făcut și căruța-i este rasă
Îngâmfat peste măsură,din mândrie nu mai iasă
Hărănești un om și-un câine,mila de-amândoi te paște
Cîinele-n veci te recunoaște,omul nici nu te cunoaște

Dă-mi Doamne ce n-am gândit că mă mir ce m-a găsit
Am lins mâini,și cu plăcăciuni adânci poftele mi-am împlinit
De cei ce m-au sprijinit și cîndva,păcăliți,m-au ajutat
N-are rost să-mi amintesc,zis-a lingăul îngâmfat

Cele scrie-acum mai sus,pe nimeni să nu mai mire
Lingăii pe-această lume,trădarea o au în fire
Neînțelegând lingăii,Cerul, de mâhnire e cuprins
Că totuși pe lume-s oameni care scuipă unde-au lins.

18 mai 2018
Preot Ion Predescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog