duminică, 23 septembrie 2012

ILEANA SI..."DOJANA" !


...sau
Pisica si sobolanul!

Ori de cîte ori Ileana, face biata vreo greseală,
Maică-sa o dojenește și-i mai face și morală:
-Fă Ileană, fii cuminte, de nu ești ascultătoare
Îți va crește drept pedeapsă o pisică-ntre picioare!
Timpul își torcea fuiorul, dar Ileana n-avea frică,
Că deși greșea întruna, nu-i creștea nici o pisică.
Dar veni și-o zi de iarnă, cînd cuprinsă de-un fior
Observă că-ntre picioare îi crescu un pufișor.
Și plîngea cu-atîta jale, zi de zi, seară de seară,
Că vedea crescînd pisica și-o va face de ocară.

Dar cînd jalea-i fu mai mare, întîmplarea-n cale-i scoase
Pe Ion venind din deal, de mai sus cu două case.
-Ce-i cu tine, fă Ileana? Nu-ți veni cumva sorocul?
-Mă Ioane, nu-i nimica, dar m-a părăsit norocul.
Și apoi din vorbă-n vorbă, povesti de-a fira-n păr
Întîmplarea cu blestemul și amarul adevăr.
-Nu-i nimica, fă Ileana, și pe mine-acum un an
Mă tot blestema mămica, de-mi crescu un șobolan.
Și să vezi ce mare este, cînd înalță capul chel,
Că din cioareci el îmi face un adevărat castel.

Și ce-ai zice tu, Ileană, dac-am da noi șobolanul
Să-l înghită pisicuța? Ne-am mai potoli amarul.
-Fie, îi răspunse fata, dar să nu-mi facă vreun rău
Că ți-ar fi păcat și ție și te-ar bate Dumnezeu.
Treaba n-a fost prea ușoară, pisicuța era mică,
Însă cu bunăvoință și puțină vaselină
Reuși pe pisicuță s-o vadă cu gura plină.
Și atunci, de bucurie, striga Ileana-nveselită:
-Bravă ție, măi Ioane, dă-i să-nghită, dă-i să-nghită!
Și morala ne învață că-ntr-o gură de pisică,
Intră viu și iese mort orice șobolan îi pică!

...adaptare,cu completari dupa:
http://dan-blog.ro/%C8%99obolanul-%C8%99i-pisi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog