duminică, 8 martie 2020

SUNT ROMÂNCĂ




..)
-Tu, de unde esti?
-Sunt romanca.
-Mda! Nomazi, hoti, criminali, femei usoare...
-Ma scuzi...tu esti cumva nomad, hot, criminal... mergi la femei...?
-Cine, eu...eu? Nu! De ce ma-ntrebi?

Daca ti-ar fi placut sportul, m-ai fi identificat in Nadia Comaneci, Gica Hagi, Simona Halep...

Daca ai fi cochetat cu arta muzicii, m-ai fi recunoscut intr-un Ciprian Porumbescu sau un Gheorghe Zamfir...

Daca ai fi stiut ce-nseamna filozof, m-ai fi-ntrebat de Eliade sau Cioran...

Daca ai fi fost pasionat de sculptura, vorbeam de Brancusi si nu doar.

Daca stiinta te-ar fi facut curios, ai fi auzit de Paulescu si Aslan, de Babes sau Poenaru.

Daca ai stii ca romanul Vlaicu ti-a dat branci sa zbori, sau Coanda, tot roman, ti-a pus reactia pe avion, ai fi surprins, asa-i?

Daca ai fi fost turist in Romania, am fi vorbit de Marea Neagra, Muntii Carpati, Delta Dunarii, Manastiri si Biserici. Despre Castelul Dracula, lacuri si cascade, Monumente Istorice si Arhitecturi.
Despre Casa Poporului. Palatul Culturii sau Peles. Istorie, traditii, porturi si obiceiuri. Am fi impartasit toate frumusetile si minunatiile ei.

Daca ai fi fost mai interesat de tara mea, ai fi aflat c-am avut Regi si Regine, iar pe scenele lumii au urcat oameni de cultura, teatru si film. Scriitori, poeti, actori si muzicisti. Ai fi fost surprins sa afli cate patrimonii UNESCO detine si cate locuri pitoresti ti-ar fi taiat rasuflarea.

Dar tu, draga straine, tu, nu stii nimic din toate astea. Nu esti nimic din toate astea.
Nu stii nimic de Romania mea. Nu stii nimic de pamantul istoriei mele. Nu stii nimic de oamenii lui.
Esti doar un ignorant. Atat!
Si, probabil, iti place sa vezi doar ceea ce esti!...in suflet!

Asta sa le raspundeti tuturor celor care inca isi mai permit sa va judece doar ca...roman. Obligati-i inteligent la mutenie.

Nu mi s-a intamplat. E doar un sfat! Preventiv.
...ca vin vremuri grele!
Text preluat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog