luni, 19 martie 2018

M-AM NĂSCUT ÎN SFÂNTUL POST!


(poezie multietnică)
de Preot Sorin Croitoru

Mare norocos am fost
Să mă nasc în Sfântul Post,
Căci în orice zi de-a mea,
Nu se mâncă, nu se bea!


Dacă vreau să te cinstesc
Și te chem să te servesc,
De-ți pun apă în pahar
O să zici că sunt măgar,

De îți dau să mânci făsui
O să zici că foame nu-i,
De te pun să mânci pichiorci
Pleci și nu te mai întorci,

Fiindcă-'n posturi, barabule
Ai mâncat și tu destule..
De îți dau curechi călite,
Fără rață, nu-'s primite.

"Hai, că am gătit urzici!"
"Du-te, domnule, de-aici!"
"Un orez la foc să pun?.."
"Mă constipă, deci nu-i bun!"

"O fasole eu ți-aș da."
"Chiar acum, de ziua ta?.."
"Te servesc cu tort de post?"
"Fără lapte.. n-are rost".

Așadar, iubiții mei,
Fiindcă este obicei
Să-i cinstești pe-ai tăi amici,
Ca să nu vă dau urzici,

Nici făsui cu usturoi
Și să-mi iasă bârfe-apoi,
Vă "cinstesc" cu poezii
Pentru voi și-ai voștri fii,

Căci un zâmbet e mai bun
Decât perja din magiun,
Gura până la urechi,
Decât rața pe curechi,

Sufletul înveselit,
Decât porcul rumenit
Și-un pahar de vorbă bună,
Decât țuica cea de prună!

Dicționar:
făsui = fasole (Oltenia)
pichiorci = cartofi (Ardeal)
barabule = cartofi (Moldova)
curechi = varză (Moldova)
perje = prune (Moldova)
să mânci = să mănânci (Ardeal)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog