vineri, 4 ianuarie 2019

,, BANUL, OCHIUL DRACULUI "


( de Eliana Popa)
Într-o vreme-ndepărtată, într-un târg de la oraș 
Viețuia in bunăstare un bătrân negustoraș 
A muncit și-a strâns avere pentru cei trei fii ai lui 
N-a știut cum zice-o vorbă : ,, banu-i ochiul dracului "
Îl mai întrebau vecinii pentru ce trudeste-atât ?
,, - Ca să aibă copilașii, tot ce eu nu am avut !"
Așa răspundea grăbit și la treabă fuga ...fuga 
Fiii, auzind aceasta au lăsat deoparte munca .
Și-a venit și ziua care a-ncheiat omul cu viața 
Cum ne ducem fiecare când ni se sfârșește ața !
Fiii au rămas cu toate... câte tatăl a trudit 
Dar nesăbuiți și leneși au mâncat și-au cheltuit !
Însă sufletul de tată L-a rugat pe Domnul Sfânt 
Să-l întoarcă pentr-un ceas, din vecie pe pământ
Sa privească bucuros și cu duioșie mare 
Cum trăiesc acum copiii fara chinuri și sudoare !
Și Prea Sfântu-n marea-i milă l-a trimis la fiii lui 
( Ca să luăm cu toți aminte la ,,lucrarea " banului)
Și bătând la ușa casei cu putere ...și dor mult 
A văzut în pragul casei un alt om...necunoscut!
A rămas uimit bătrânul , si-a-ntrebat de-ai săi feciori 
I-a răspuns atunci străinul : ,, - Sunt toți trei în închisori !
Lenea i-a-nvătat la vicii , s-au dedat la fapte rele 
Au furat, au făcut crime și-au acum pedepse grele !"
,, - Ah ,suspină-n barbă tatăl , cu durere ! Vai și vai 
Am crezut că-i pregătesc pentru viata ca in rai ,
Dar de fapt cu bani și-avere și cu tot ce am trudit 
Le-am făcut nu viața Rai...pentru iad i-am pregătit! "
Și-a plecat mâhnit pe străzi grăind către trecători :
,, - Să nu fiți nebuni ca mine ! Banii sunt înșelători !
Luați aminte toți la mine cum din ochi lacrimi imi cad 
Că din prea multă iubire , mi-am trimis fii la iad !
Învătati-i să muncească să-și câștige bani și-o pâine 
Nu le dați avere multă, ca să lenevească mâine !
Faceți-le rai în ceruri lângă Cel ce ne-a creat 
Că și- ntreaga Lui Zidire , lucră, lucră ne'ncetat !
Dacă soarele răsare zi de zi pâna-n amurg 
Stelele veghează-n noapte ,apele spre mare curg,
Daca inima ta bate și în tine toate-s treze 
Mâinile și trupul tău pentru ce sa nu lucreze ?""
Moștenirile lăsate pentru cei ce lenevesc 
Îi ajută doar vremelnic și pe mulți îi osândesc 
Bogăția și huzurul mult îl bucura pe dracu '
Chiar de zici că-l tii prieten ,,numai pân' o să treci lacu',, !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog