marți, 17 noiembrie 2020

.LA TARAB......


(dupa ”El Zorab”, de George Cosbuc)

La Dragnea vine, pe-nserat,
 Un cetatean cam suparat, 
"La mine cheama Pista Baci, 
Si vreau la noi dreptate faci, 
Cum noi asa, sperat.

Secuii vrut la tine vin, 
Cat mai urgent si sa previn, 
Ca tot Tinutul Secuiesc,
 Cu tine vrei ca sa tocmesc, 
Ca esti paharul plin.

Ai mei secui nervosi un pic,
 Sa potolesti la ei, eu zic, 
Ca pun iar tricolor pe foc, 
Daca la noi tu nu faci joc, 
Si nu rezolvi nimic!

De la Tv noi ai aflat,
 Ca tu un ordonanta dat,
 Copiii nostri sa inveti, 
In limba de la daco-geti,
 In scoala, cand predat.

Dar fete nostri si baieti,
 Dechit sa ceri la ei inveti,
 In romaneste sa descurce, 
Mai bine pun la scoala cruce, 
Ramai analfabeti.

Ii zice Dragnea: ”Pista Baci, 
Iti spun, pe bune, ca imi placi,
 Si, ca sa vezi ca nu glumesc, 
Pe Popa il inlocuiesc, 
Ca voi sunteti tenaci.

Mergi si le spune alor tai,
 Ca pesedistii nu sunt rai 
Si, de veniti la guvernare, 
Va pun si tara la picioare, 
Cu tot, cu munti si vai!

Ia zi, nea Pista, te-nvoiesti
?” ”O, sefu`, chit de darnic esti! 
Atat de multe nu a dat, 
Nici Ponta, care tu tradat, 
Si-acuma el hulesti.

Dar eu sunt hotarat secui, 
Si stau aici, betut in cui, 
Sa dai la mine un ucaz, 
Si, ca sa nu avem necaz, 
Te rog stampil sa pui!

Acum te-mbratisez fratern,
 Ca eu la drum urgent astern, 
Si merg la Hunor sa impaci,
 Ca tu un alt ministru faci, 
La tine in Guvern.

Doar asta eu mai vrei sa spui:
 Pe Hunor trebuie sa pui, 
Cultura voastra sa conduce, 
Pe voi, romanii, sa educe, 
Sa facem toti secui!”

Ilie Batca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog