vineri, 6 decembrie 2019

Bill Gates si vanzătorul de ziare



Un reporter l-a întrebat pe Bill Gates:
„Există cineva mai bogat decât tine în lume?”

Bill Gates a răspuns: „Da, există o persoană care este mai bogată decât mine”.

A povestit apoi o întâmplare:

„A fost în perioada în care nu eram bogat sau faimos.

„Am fost pe aeroportul din New York. La ieșire am văzut un vânzător de ziare ambulant.

„Am vrut să cumpăr un ziar, dar am constatat că nu am avut mărunt suficient. Așa că am renunțat la ideea de a cumpăra și am returnat ziarul vânzătorului. ”

„I-am spus că nu am mărunt.
Vânzătorul a spus: „Ți-l  ofer gratuit”.
La insistența lui, am luat ziarul.

„Întâmplător, după două-trei luni, am aterizat pe același aeroport și, din nou, am fost în situația de a nu avea mărunt pentru un ziar.
Vânzătorul mi l-a oferit din nou. Am refuzat și am spus că nu pot să-l iau. El a spus: „Puteți să-l luați, îl împărtășesc din profitul meu, nu voi pierde”.
Am luat la insistentele lui ziarul.

„După 19 ani am devenit celebru și cunoscut de oameni.
Deodată mi-am amintit de acel vânzător.
Am început să-l căut și după aproximativ 1 lună de căutare cu detectivi, l-am găsit. ”

"L-am întrebat:„ Mă cunoști? "
El a spus: „Da, ești Bill Gates”.

Am continuat:
„ Îți amintești că mi-ai dat un ziar gratuit? ”

„Vânzătorul a spus:„ Da, îmi amintesc. Ți-am dat de două ori chiar. ""

„ Vreau să rambursez ajutorul pe care mi l-ai oferit atunci.
Spune-mi te rog ce dorință ai."

„Vânzătorul a spus:„ Domnule, nu credeți că, făcând acest lucru, nu veți putea să egalați ajutorul meu? ”

„Am întrebat:„ De ce? ”

vânzătorul:„ Te-am ajutat când eram un vânzător de ziare sărac și încerci să mă ajuți acum, când ai devenit cel mai bogat om din lume.
Cum se poate ca ajutorul dvs să se potrivească cu al meu? "

"În acea zi am realizat că vânzătorul de ziare este mai bogat decât mine, pentru că nu a așteptat să devină bogat pentru a ajuta pe cineva."

A nu face binele este la fel de rau cu a face raul

"Aveţi un ban? Cumpăraţi cerul! Nu spun că cerul ar fi aşa de ieftin, dar Stăpânul este bun şi îndurat faţă de cei milostivi. N-aveţi bani? Dăruiţi un pahar cu apă, daţi o pâine şi veţi primi raiul. Daţi lucruri pieritoare şi veţi lua fericirea veşnică. Miluiţi pe cel sărac şi, chiar de veţi tăcea la judecată, o mie de guri vă vor lua apărarea. Milostenia se va ridica şi va mijloci pentru voi. Îndurarea faţă de oameni este răscumpararea sufletului". (Sfantul Ioan Gură de Aur)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog