duminică, 28 noiembrie 2021

HARUL SE DA PE MASURA ISPITIRII




Bucuria mea, cat de minunate sunt cuvintele Sfantului Parinte, Iosif isihastul: "Dincolo de nori este Lumea mea. Acolo ma asteapta Dumnezeu, acolo vreau sa traiesc. Iar crestinul ortodox care asteapta Har de la Dumnezeu, este dator sa rabde ispitele si necazurile de orice fel. Nu poti rabda ispitele? Nu astepta nici Harul Duhului Sfant, fiindca, nu-ti va fi dat nici cand gratuit. Harul se da totdeauna pe masura ispitirii”. Sfantul inchisorilor, Valeriu Gafencu ne indeamna sa fugim de EGOISM si DORINTA DE A STAPANI, fiindca: “Prin egoism și tendinta de dominare, omul e lup pentru om! Prin virtute și luminarea Harului, omul e Hristos pentru om!" Asa zice Sfanta Elisabeta Feodorovna: “Casa sufletului este RABDAREA. Hrana sufletului este SMERENIA!" Foarte important este sa nu uitam cuvintele Sfantului Parinte, Simeon Noul Teolog: "Iubitii mei frati, nu ne ajuta la nimic sa biruim patimile mari, daca suntem stapaniti de patimile mici!" Una din multele ispite este cea a mancarii despre care Sfantul Parinte, Ioan Casian, zice: "Cantitatea mancarii toceste ascutimea mintii si, ingreunand si duhul odata cu trupul, atata focul primejdios al patimilor. Un pantec imbuibat cu tot felul de alimente, naste semintele desfraului si mintea innabusita de greutatea mancarurilor nu mai poate pastra carma dreptei chibzuinte."


🙏 Da-mi Doamne timp de pocainta, sa-mi plang pacatele si sa ma pot bucura de oamenii dragi! Da-mi Doamne, ca oamenii dragi, sa fie crestini ortodocsi “fierbinti” in credinta, traitori. Da-mi Doamne, un Parinte duhovnic, care sa-mi fie calauza duhovniceasca in drumul catre Imparatia Ta. Amin si Aliluia! Preot Ioan 🛎.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog