miercuri, 1 februarie 2023

POVESTEA CELOR SAPTE RATE

 


Au fost o data sapte rate. Prima era schioapa, a doua era chioara,a treia avea ciocul strimb, a patra avea o aripa mai lunga decit cealalta, a cincea era cam jumulita de pene, a sasea n-avea coada, iar a saptea era nitelus cam surda. Dar ce-are a face?
Fiercare dintre cele sapte rate credea ca e cea mai frumoasa rata din lume. De dimineata pina seara cele sapte rate nu faceau decit sa se certe intre ele:
- Eu sint cea mai frumoasa!
- Ba eu!
- Ba eu!
- Ba eu!
Daca au vazut si au vazut ca nu se pot intelege, au hotarit sa mearga toate sapte la un judecator drept, judecatorul sa chibzuiasca si sa hotarasca de partea cui e dreptatea.
S-au dus intii la motan.
- Draga motanule, care-i cea mai frumoasa dintre noi?
Motanul le-a privit si le-a raspuns:
- Miau!
Bine, bine, dar ce inseamna "miau" ? Ratele nu stiau. S-au dus atunci la ciine:
- Draga ciine, vrei tu sa ne spui care-i cea mai frumoasa dintre noi? Si ce inseamna vorba "miau" ?
Ciinele le-a privit si le-a raspuns:
- Ham!
Buna treaba! Acum erau si mai incurcate....S-au dus la bou.
- Draga boule, vrei tu sa ne spui care-i cea mai frumoasa dintre noi? Si ce inseamna vorbele "miau" si "ham"?
Boul le-a privit si le-a raspuns:
- Mu-u-u!
Nu mai pricepeau bietele rate nimic! S-au dus la vulpe.
- Draga vulpe, vrei sa ne spui tu care-i cea mai frumoasa dintre noi? Si ce inseamna vorbele "miau" , "ham" si "mu-u-u"?
Le-a privit vulpea, s-a lins pe bot si, pentru ca avusese de mai multe ori de-a face cu tot soiul de rate si le invatase graiul, le-a raspuns:
- Dragele mele, frumoase sinteti toate deopotriva. Dar, credeti-ma, nu-i mare lucru sa fii frumoasa. Totul e sa fii gustoasa...
Cele sapte rate au inceput indata sa se certe:
- Eu sint cea mai gustoasa!
- Ba eu!
- Ba eu!
- Ba eu!
- Nu va certati, le spuse vulpea. Doar ati venit la mine, judecatorul cel mai nepartinitor...Vreti sa stiti care-i cea mai gustoasa?
- Vrem! Vrem! macaira ratele, imbulzindu-se toate sapte.
- Atunci astepteti olecuta...
Si vulpea inghiti prima rata, cu pene cu tot!
-Mda! spuse ea, morfolind. Gustoasa, nimic de zis...
- Eu sint si mai gustoasa! striga insa o alta rata!
- Da? Nu vreau s-o nedreptatesc pe niciuna dintre voi, raspunse vulpea.
Si inghiti si a doua rata. La fel facu si cu a treia, a patra, a cincea, a sasea si a saptea.
Dar chiar in botul vulpii, rata a saptea incepu sa strige:
- Spune, spune! Asa-i ca eu am fost cea mai gustoasa?
Vulpea o inghiti cit te-ai sterge la ochi, se linse pe bot si grai apoi:


- Gustoase ca gustoase, ratelor dar proaste stiu sigur ca ati fost toate sapte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

http://colajeortodoxe.blogspot.ro/

Arhivă blog